RKS - Rauman Käyttö- ja Seurakoirat ry.

RKS:n keskustelufoorumi
Tänään on 23 Elo 2014, 16:24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Esittelyt
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2006, 15:25 
Poissa

olisko tämmönen triidi paikallaan...?

Viimeksi muokannut Tarja päivämäärä 19 Huhti 2007, 15:56, muokattu yhteensä 2 kertaa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2006, 22:10 
Poissa
Käyttäjän avatar

Olen Terhi Hakala ja olen syntyperäinen raumalainen. Ikää on 27 vuotta. Perheeseen kuuluu aviomies Mikko ja 2-vuotias tyttönen Emma ja kesäkuussa 2006 syntynyt pieni tyttönen Anni. Karvasia perheenjäseniä meillä on virallisesti yksi, 5-vuotias shetlanninlammaskoira Ruska. Tosin anopin sheltti Hemuli asustelee meillä aina silloin tällöin :) . Työskentelen tällä hetkellä kehitysvammaisten ohjaajana, tosin tällä hetkellä olen äitiyslomalla.

Harrastan pääsääntöisesti agilitya. Ruskan kanssa kisataan medi 3-luokassa vaihtelevalla menetyksellä. Tosin tän suurenevan mahan tähden Mikko on saanut nyt kokeilla kevään aikana Ruskan kanssa kisaamista. Tokoa harrastan omaksi huviksi ja yksissä kisoissa ollaan käyty kohtalaisella menetyksellä. Tarkoitus olisi mennä taas kokeilemaan taitoja sillä saralla toukokuussa Rauman kisoihin. Muuten harrastuksiin kuuluu pianon ja (vähenevästi) klarinetin soitto.

Jokohan tuli paasattua liikaa :lol:

Viimeksi muokannut Terhi päivämäärä 05 Maalis 2007, 15:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Viestin otsikko: Esittely
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2006, 22:39 
Poissa
Käyttäjän avatar

Hyvä idea Tarja!

Seuramme on jo sen verran iso ja koska toimintaa on monessa jaostossa, saattaa hyvinkin olla, että emme paljoakaan tiedä toinen toisistamme.

Minä olen siis Heleniuksen Oili Kaaron puskista. Muutin Turusta Raumalle vuonna 1988 ja hyvin olen viihtynyt :-).

Koirien kanssa olen touhunnut koko ikäni, alkaen ensimmäisestä saksanpaimenkoirastani Rexusta, jonka kävin ostamassa ilman vanhempien lupaa 14-vuotiaana... kun tulimme kotiin seisoi äiti ovella ja kertoi, että "vain hänen kuolleen ruumiinsa ylitse tuo peto tulee tänne". Rexu kuitenkin luikahti sisään siitä äidin jalkojen välistä ja niin rakas siitä tuli äidillenikin, että kun muutin aikanaan pois kotoa, ei ollut puhettakaan siitä, että Rexu olisi lähtenyt mukaan. Se oli kivesvikainen ja siihen aikaan ei sen kanssa voinut kilpailla, joten olin jo aikaisemmin hankkinut toisen, kisakelpoisen koiran ja niinpä Rexu jäi viettämään vanhuuden päiviään äidin ja isän kanssa. Se viettikin niitä sitten 17-vuotiaaksi asti.

Yhdistystoiminnassa olen ollut mukana Turun Käyttökoirakerhossa toistakymmentä vuotta koulutuspäällikkönä, varapuheenjohtajana, salkuttomana hallituksen jäsenenä ja monenmoisissa muissa tehtävissä, Saksanpaimenkoiraliiton Turun alaosastossa niin ikään varapuheenjohtajana, koulutuspäällikkönä, tiedotusvastaavana ja kaikenlaissa muissa hallitustehtävissä. Raumalle muutettuani toimin myös täällä Spl:n alaosaston hallituksessa. Valtakunnan tasolla toimin Saksanpaimenkoiraliitto ry:n hallituksessa 80-luvulla viitisen vuotta ja 90-luvun alkupuolella kolme vuotta. Noin viiden vuoden ajan tein Saksanpaimenkoiralehteä, joka ilmestyi 10 kertaa vuodessa. Nykyisin toimin RKS:n puheenjohtajana ja Länsigöötanmaanpystykorvat ry:n jalostustoimikunnassa.

Olen kilpaillut palveluskoirapuolella voittajaluokassa usean koiran kanssa jäljillä, haussa, vetokokeessa ja suojelussa, joka oli "päälajini". Suojelussa olin ensimmäinen pohjoismaissa, joka itse kouluttamallaan koiralla sai IPO-koulutustunnuksen :-) - Saksanpaimenkoiraliitto ry oikein huomioi moisen historiallisen etapin lahjoittamalla minulle komean plakaatin asian kunniaksi :-). Hauska yksityiskohta on, että päivälleen 10 vuotta sen jälkeen saatiin Suomeen ensimmäinen Saksanpaimenkoirien suojelun Maailmanmestaruus!

Raumalle muutettuani hankin ensimmäisen Länsigöötanmaanpystykorvan saksanpaimenkoiralauman jatkoksi ja nykyään se onkin ainut rotuni. Saksanpaimenkoirien kanssa touhuamiseen ei aikani eikä kuntoni enää valitettavasti riitä, mutta seuraan edelleen rodun tapahtumia ja kierrän erikoisnäyttelyitä - nykyisin tosin pääasiassa valokuvauksen puitteissa.

Kennelnimeni Jaxonville juontaa juurensa saksanpaimenkoirasta Fennican Jaxon, jonka kanssa kilpailin 70-luvulla. Kennelnimeni sai FCI:n hyväksynnän vuonna 1977, mutta ensimmäinen Jaxonville-pentue syntyi vasta vuonna 1988 muutettuani Raumalle. Saksanpaimenkoirapentueita olen kasvattanut 12 pentuetta ja länsigöötanmaanpystykorvapentueita 11 pentuetta. Toivon mukaan 12:sta gööttipentue on saanut alkunsa viikko sitten!

Gööttieni kanssa en harrasta mitään erityistä, jotenkin tuo kilpailuvietti on tainnut jo tulla kylläännytetyksi. Kotona on tällä hetkellä kolme gööttiä, Fin Mva Jaxonville Gremliina, Kans Fin S Est Mva Stenrikas Busiga Bessie ja hännänhuippuna puutarhakasvatuksen tuote Jaxonville Kappas Vaan. Tarjan kanssa yhteisomistuksessa on uros Andy, joka pääsääntöisesti asustaa Tarjan luona Kankaanpäässä. Kotisivuiltani osoitteessa www.oikkus.com voitte halutessanne lukea lisää koiristani ja kasvateistani.

No niin, eiköhän tässä tullut jo tarinaa tarpeeksi... jatkakaahan muut!

Oili

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2006, 19:00 
Poissa

Heippa!

Minä olen Anne-Mari Piispanen 23-v ja parhaiten minuun törmää agilityporukassa! Olen muuttanut 5 vuotta sitten Raumalle Turusta ja sille tielle olen jäänyt. Ammatiltani olen lastentarhanopettaja ja siinä työssä olen ollut nyt pari vuotta.

Minulla on 3-vuotias kromfohrländer uros Heppu (Armaani Huippu-Heppu)...partaa ja kulmakarvoja tällä miehellä löytyy :D Harrastan Hepun kanssa aktiivisesti sekä agilitya että tokoa. Agilityssa kilpailemme medi 3 luokassa. Tokossa olemme saavuttaneet TK1 tittelin ja tällä hetkellä kilpailemme AVO-luokassa, vaikka oikeus voittajaluokkaankin on. Lisäksi teemme pitkiä kävelylenkkejä ja harjoittelemme erilaisia temppuja, joista bravuuri on se, että Heppu osaa näyttää pelikorteista kuninkaan "Näytä kustu" :D Lisäksi käymme välillä näyttelyissä metsästämässä viimeistä sertiä...jota ei vain näy eikä kuulu :roll:

Kesällä pidän agilityn rataharjoittelu ryhmää torstaisin yhdessä Liisan ja Annan kanssa.

Hyvää kevään alkua kaikille!

t.Anne-Mari ja Heppu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21 Huhti 2006, 15:13 
Poissa

-

Viimeksi muokannut Kati päivämäärä 18 Touko 2012, 09:13, muokattu yhteensä 2 kertaa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22 Huhti 2006, 21:47 
Poissa

-

Viimeksi muokannut Hanna päivämäärä 03 Loka 2010, 18:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Huhti 2006, 18:01 
Poissa
Käyttäjän avatar

Hei!
Olen Katri Kaskinen, koiria harrastanut lähes koko iän (elikkäs pian 17-v), tosin ensimmäinen oma koira asteli taloon noin kaksi vuotta sitten. Itselläni on kaksi kultaistanoutajaa, Lahja ja Helmi, jotka ovat niin noutajia kuin vain voivat. Päälajinamme on TOKO, mutta myös agilitystä ja näyttelyistä meidän löytää. "Ammattini" on istua päivät pitkät lukiossa ja opetella mitä ihmeellisimpiä asioita. Kaikki vapaa-aika meneekin koirien kanssa tehdessä kaiken näköistä, tai tulevia kisoja katsellen.

Ikää Lahjalla on ne reilut kaksi vuotta. Useimmiten Lahja menee sinne missä voi kerätä itselleen mahdollisimman ihailija kerhon ja sieltä lällätellä muille, joilla ei sillä hetkellä ole rapsuttelijoita. Lahjan tunnusmerkkeinä on että jos sinulla on namia taskussa on salaman joku vaalea, ruskeasilmäinnen "hylje" tapittamassa sinua ilmeellä "enolekoskaansaanutruokaaenikinä". Makupaloista tehdään melkein mitä vain, ellei se ole liian raskasta. Vieraita kohtaan Lahja joko on heti paraskaveri tai tarkkailee hetken ennenkuin ystävystyy, sittenkin hieman varovaisesti. Lahja saattaa löytyä välillä kentän ojasta tai kanniskelemassa keppejä, agilityssä jopa kivet kelpaavat esiteltäviksi :D Lahjan kanssa siis olemme tokoilleet melkein yhtä kauan kuin koira on meillä ollutkin. Tokosta on nyt kahdet kisat takana ja edelleen jatketaan, tosin siellä alokasluokassa. Lahjan specialeja ovatkin katsekontakti ja tietysti nouto :D myös hyppy kuuluu suosikkeihin. Agilityn aloitimme viime syksynä ja Lahjan lemppari esteitä ovat putki,pussi ja hypyt ja kaikki ne minne ei vielä pitäisi mennä :roll:

Helmi on tullut luokseni viime syksynä, ikää nyt mittarissa reilut 7kk. Kentälle emme ole vielä yhdessä päässeet terrorisoimaan, mutta eiköhän nyt kevään aikana :wink: (Kannattaa varoa, Helmi on täyteen ladattu duracel, eli ei pysähdy paitsi ehkä joskus toisella puolella Suomea.... Vauhti on päätä huimaava, joten omat jalat kannattaa suojata, kun "pikkuneiti" rytistelee paikalle. Pahaa hän ei tarkoita, mutta aina koko ruumista, ertyisesti jalkoja, ei hallita. Myös pusuttelusta ja ihmisten halimisesta hän pitää.) Ihan lupaavalta Helmi näyttää, nimikin kertoo että oikea helmi hän on, mutta hieman pitäisi rauhoittua :mrgreen: ja ehkä pitäisi hankkia aivot kaiken sahanpurun keskelle :roll: Helmille kelpaa mikä vain palkaksi, lähinnä kehumiset saavat Helmen hännän niin suureen vauhtiin että koiruus leijailee ilmassa helikopterina. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11 Touko 2006, 21:36 
Poissa

Heippa vaan kaikille!

Pakko oli tulla tänne nyt esittäytymään, kun niin hymyilytti majallakin, kun löydettiin kaima sekä koiralle että omistajalle!! :)

Elikkä olen Anne-Mari Hirvasnoro (24-v) ja olen täysin hurahtanut koiriin, etenkin rotu nimeltä Bichon Havanais on minulle kovin rakas. Opiskelen tietojenkäsittelyä Porissa ja siellä sitten asustelenkin kouluaikoina. Kotipaikka on Rauma ja kesäksikin taas tänne päin suuntaan kesätöiden perässä.

Kotona asustaa tällä hetkellä kaksi reipasta uros havannaa; helmikuussa 2-vuotta täyttänyt "Heppu" (Fin MVA Sanillan Fun Fellow eli suomeksi Hauska Heppu) sekä maaliskuussa vuoden täyttänyt "Onni" (Sanillan Hello I´m Lucky eli suomeksi Hei Olen Onni).

Kyseinen kaksikko on kotona aika lällyjä mammanpoikia, mutta varsinkin nuorempi pitää (toivottavasti toistaiseksi) kovaa meteliä itsestään ihmisten ilmoilla, jos joku sattuu vastaan kävelemään (ihan sama kuka, kunhan liikkuu), niin täytyyhän sille kertoa, että kuinkas isoja sitä nyt taas oltiinkaan!! :) Toistaiseksi vielä lasken tämän uhoamisen teini-iän piikkiin, mutta pikkuhiljaa alkaa kova "jööti" näkymään..

Poikien kanssa harrastetaan tiiviisti koiranäyttelyitä ja ensimmäinen suuri etappi onkin jo saavutettu eli Heppu kaappasi vikan sertinsä Kankaanpäästä 9.4.2006 tullen Suomen muotovalioksi! Tämän kesän tavoitteena meillä onkin pääasiassa Onnin kanssa treenailu ja kehätottumuksen kartuttaminen. Onni on kuitenkin aloittanut näyttelyuransa lupaavasti ja plakkarissa onkin jo komeasti eka serti, joten tältä pikkumieheltä voi odottaa ihan mitä tahansa!! Ulkonäyttelyitä onkin kyllä jo tovin odotettu.. ;)

Mutta tähän hätään en nyt keksi muuta kirjoitettavaa, joten mukavat ja lämpimät kesänodotukset kaikille karvaisille kera omistajiensa!!

-Anne, Heppu ja Onni-

Viimeksi muokannut anne päivämäärä 14 Touko 2006, 20:33, muokattu yhteensä 1 kerran

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11 Touko 2006, 22:34 
Poissa

Heissan!

Minä olen Satu Krook Kodisjoelta. Olen syntynyt 01/72.
Työkseni olen vaihtelevasti tehnyt yhtä sun toista ainakin lähiaikoina. Aiemmin olen ollut ratsastuksen ohjaajana sekä ravivalmentajana,
mutta siihen en pysty enää palaamaan, tutustuttuani häntäluullani ojan ainoaan kiveen, komealla kierrevoltilla hevosen selästä. :?
Laumaani kuuluvat kolme lastani, Ville, Heidi ja Säde,
mieheni Esa ja koiruutemme beauceron - pk collie sekoitus, Pekko 09/04, pk collie Pepe 02/06 ja pahnan pohjimmaisena kultsutyttö Bella 03/07
Kotoisin olen e-pohjanmaalta, Seinäjoelta, mutta Raumalle muutin jo -88. Koiria on ollut vaihtelevasti labbiksesta, sakemanniin, rotikkaan ja bernhardilaiseen.
Eiköhän siinä sitten ollutkin tärkeimmät. Aina saa ottaa hihasta kiinni ja kysyä, jos jotain mieleen tulee. :)

Viimeksi muokannut Pepe päivämäärä 15 Kesä 2007, 20:52, muokattu yhteensä 3 kertaa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11 Touko 2006, 23:04 
Poissa

Heipsan

Täällä kirjoittelee, kuten nickikin paljastaa Marjaana. Turkuun muutin opiskelujen perässä 2005 alussa. Sitä ennen on tullut katsastettua myös pk-seutu ja näiden välissä asuttiin puolen vuoden ajan Raumalla. Syntyjuureni ovat kuitenkin Raumalla. Susivuoren kentällä kävin perheemme koiran kanssa jo 12-vuotiaana. Koiraharrastus ja varsinkin kilpailu innostus taitaa olla sieltä lähtöisin. Tarkoitus onkin nyt osan kesästä Raumalla viettää. :wink:

Koiria minulla on kotosalla kaksi staffordshirenbullterrieria. 3-vuotias uros, Tahvo ja 11 kuukautinen narttu, Oiva. Harrastuksina on lähinnä TOKO. Agility on mukana kuvioissa ihan vaihtelun vuoksi. Tahvon kanssa ollaan jo kisattu, mutta Oivan kanssa odotellaan vielä iän tuomaa maltillisuutta. Tuloksilla ei vielä paljon päästä hehkuttelemaan, vasta yksi ykköstulos alokasluokasta. Tämän kesän tavoitteena on TK1ja päästä kisailemaan sinne avoimeenkin. Lisäksi on tarkoitus edustaa rotujoukkuetta sm-kisoissa. Että kaikkeen sitä ryhtyykin. :lol:

Tässä vielä kuvallinen esittely:

Tahvo ja Oiva
Kuva

Minä ja Tahvo
Kuva

muoksis. Kotisivuilla on vielä tarkempaa esittelyä koirista yms. http://www.kolumbus.fi/sami.suominen/ki ... rsio4.html

Viimeksi muokannut Marjaana päivämäärä 24 Touko 2006, 01:38, muokattu yhteensä 1 kerran

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20 Touko 2006, 01:49 
Poissa

Heipä hei!

Olen Mirka Koskinen Eurajoelta (Rauman kasvatti kuitenkin)... :D Täytän kesällä 25-vuotta ja opiskelen tietotekniikan insinööriksi.
Rakastan eläimiä ja olenkin viettänyt koko tähänastisen elämäni erilaisten karvapallojen keskellä.

Olen uusi kävijä kentällä... silmäteräni on Dobermann-uros Däsy´s Irnidus-Iviili eli "Monza", joka on syntynyt 5.9.2005. Käydään
TOKO-treeneissä ja Monzakin on alkanut jo tottua suureen koiramäärään :)
Monza on itsepäinen, mutta kiltti ja miellyttämishaluinen koiruus. Välillä Monza koettelee omistajansa hermoja vähän liiaksikin...
ainakin näin murrosikäisenä poitsuna :D Onneksi omistaja on kärsivällinen eikä anna millään periksi :)

Toivottavasti tuloksia syntyy ja päästään joskus jopa vielä kisaamaan...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20 Touko 2006, 17:58 
Poissa
Käyttäjän avatar

Heippa!

tunnelmat vuonna -06::
Neljän koirattoman vuoden jälkeen valkomusta hauvavauva vihdoin saapui perheeseemme :D . Elsa espanjanvesikoira on syntynyt ystävänpäivänä vuonna 2006 ja pentusen kanssa kentällä käydään aina kun vain työkiireiltäni ehditään. Halu ja into harrastaa kaikkea koiramaista on kova! :P

ja vuoden -07 alussa:
Elsan täytettyä 10 kk, aloitimme kilpailemisen TOKO:ssa. Tavoitteena on saada koularitunnus (TK1) vuoden 2007 aikana. Agilityn hyvin alkanut alkeisryhmä päättyi kohdaltamme ikävästi Elsan loukattua, tosin aivan muussa yhteydessä, varpaansa. Murtuman paranemiseen ollaan uhrattu useita viikkoja ja tauko lajissa venyy edelleen :evil: , kun huhtikuussa varvas lopulta operoidaan. Ehkä kuitenkin saamme menetetyn ajan harjoittelussa vielä kiinni ja pääsemme kokeilemaan kisaamista myös tässä lajissa, kunhan tytölle tulee tarpeeksi ikää. BH-koe ja ehkäpä myös taipparit kuuluvat "haman tulevaisuuden" :roll: suunnitelmiin.

päivitys vuoden -08 alussa:
No nyt se koiruus täyttää kohta jo 2vuotta! Aika menee nopeasti. TOKO tavoitteet on saavutettu ja ylitetty, mutta uudet haasteet tälläkin saralla ovat jo mukana. Ehkä kesän -08 lopussa uskallettaisiin startata voittajaluokassa, kuka tietää?!? :wink: Aivan uutena harrastuksena Elsa on aloittanut pk-haun, katsotaan tuleeko tästä koskaan ihan oikeaa hakukoiraa :?: Kivaa meillä treeneissä kuitenkin on! Taippareihin ei olla ehditty treenailla ja bh-koe olisi ihan pakko tänä vuonna ottaa asiaksi hoitaa pois alta.. Agiliidetään aina jossain välissä, tosin ohjaajan taidottomuus on silmiinpistävää tässä harrastuksessa! Siinäpä sitä illat mukavasti kuluvatkin, eli olen todella saanut mitä toivoin: harrastuskoiran! :lol:

Itsestäni sen verran, että Raumalle muutin tammikuussa -06 kullan perässä ja fysioterapeutin töitäkin on siitä asti riittänyt. Ikää on kertynyt 25v. ja aivan hiljattain muutettiin Lappiin, vaikka tosin jo vuoden päästä Raumaan taas kuulutaan. Tanskandoggeja (sinisiä) olen aikaisemmin kovasti harrastanut. Niin, ja onhan se yksi skotlanninterrierikin kotona sohvaa kuluttanut...

Viimeksi muokannut Miia päivämäärä 05 Helmi 2008, 22:04, muokattu yhteensä 5 kertaa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22 Touko 2006, 14:08 
Poissa
Käyttäjän avatar

Esittäydynpä nyt minäkin, eli olen Lainepään Marja, Säkylästä. Jaloissa pyörii kahdesta viiteen koottia, eli länsigöötanmaanpystykorvaa. Kantakoottini Sasu on 9v. ja Pate pian 8v., eli mitään eilisen teerenpoikia tässä ei olla. :lol:
Kootteja olen käyttänyt tokossa, agilityssa, jäljellä, hakemassa "eksyneitä" ja näytelmissä, mutta nykyään ne käyttävät minua paitsi kävelyillä, niin myös häikäilemättä hyväkseen.
RKS:ään sekaannuin Oilin innostamana, saas nähdä pääsenkö koskaan kentälle asti. :wink: Hienoa tämä on täältäkin käsin! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Heinä 2006, 13:05 
Poissa

olen Janika Karenmaa,ja aina asunut ja asun vieläkin raumalla. minulla on bokserin ja dalmiksen sekoitus Jesper,jonka kanssa harrastan mm.jälkeä,mätsäreitä,tokoa,agilityä...

Viimeksi muokannut jesper* päivämäärä 29 Tammi 2007, 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11 Heinä 2006, 21:53 
Poissa
Käyttäjän avatar

Eli sen lisäksi mitä profiili ei kerro.

Olen 32v. energiatekniikan insinööri ja työskentelen laivasuunnittelijana Raumaplanilla. Asun mieheni Raimon sekä kahden lapsemme Riku 5v. ja Helena 3v. kanssa Eurajoella, jonne muutimme Taivassalosta syksyllä 2004. Koiralaumaamme kuuluu pölkkärit Feri 9v. ja Dea 7v. sekä Raimon koira saku Pimu 4v.

Koiria ollut jo lapsuuden kodissa. Ensimmäinen koira, jonka kanssa olen tosissani ollut tekemisissä oli äitini newfoundlandinkoira Jokeri, jonka kanssa kävin Vakka-Suomen Kennelkerhon kentällä Ukissa. Jokeri oli muistaakseni Suomen ensimmäinen nölffi, joka osallistui virallisiin toko-kokeisiin (äidin kanssa). Ekan oman koiran sain n. 10 vuotiaana - Newfoundlandinkoira Pampula. Pampulan kassa osallistuin muutamiin JH-kilpailuihin ja tulipa joskus vuonna kivi ja keppi voitettua Lounais-Suomen Piirinmestaruuskin.

Koirien kanssa tuli sittemmin monen vuoden tauko. Ja kun muutin omaan kotiin ja olin muutaman vuoden harjoitellut vastuullista elämää, niin halusin oman koiran, joka tosissaan olisi oma eikä koko perheen lemmikki. Suuri ja pitkäaikanen rakkauden kohde oli, on ja tulee todennäköisesti olemaan maailman tappiin asti - belgianpaimenkoira groenendael ja monen vuoden odotuksen jälkeen sain sellaisen itselleni.

Feri oli pikkupentuna aivan ihana musta pallero, jota ei voinut vastustaa. Feri on opettanut minulle paljon koirista ja miten niiden kanssa tulee toimia. Feri sai muutaman vuoden päästä kaverin - puolisikon - Dean.

Ferin ja Dean kanssa olen kolunnut näyttelyitä, agilitykisoja, tokokokeita, Pk-hakua. Tähän astinen huipennus koiraharrastuksessa oli Agilityn SM-kisat -05, joissa Dea kisasi lainaohjaaja (olin selkävaivojen estämänä kehän laidalla) Jaakko Suoknuutin kanssa. Joukkuekisassa belgiyhdistyksen joukkueessa sijalle 10. ja yksilökisassa kolmanneksi. Niitä fiiliksiä en unohda koskaan.

Dea on elämäi koira, jota katsoessanikin sydämeni täyttyy sanoinkuvaamattomasta rakkaudesta. Dea on harmoninen, valpas, aina valmis, syttyy helposti, erittäin tempperamenttinen, omia tulisesti puolustava, viihtyy äipän kainalossa ja on uskollinen. Eli täydellinen koira juuri minulle!

Itse olen kasvattanut yhden groenendael pentueen ja ensi vuonna saamme toisen pölkkäri pentueen, jos kaikki menee hyvin.

Olen myös ollut aktiivisesti koirayhdistysoiminnassa mm. Rähmä-Käpälien
pj. 2000-2003. Vaativin tehtäväni yhdistoiminnassa on varmasti ollut Rähmä-Käpälissä, kun 2002 olin tokon SM-kisojen ylitoimitsija.

Kaikenlaisia koira-aiheisia kurssejakin on tullut käytyä: agility koul.
ohj. ja koetoimitsija, toko koul.ohj. ja koetoimitsija sekä
liikkeenohjaaja, Pk-koetoimitsija sekä SPL:n koul.ohj. Ja jos saan toteutettua kaukaisen "haaveeni" niin se on pätevöityä agilitytuomariksi

Ehkäpä tulen vielä tulevaisuudessa toimimaan myös aktiivisesti RKS:ssä, kunhan vaan saamme talomme valmiiksi ja aikaa on enemmän harrastuksille...

Tulipa tarinoitua... :wink:

Vaatimattomuus ei kaunista! 8)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]